Webanalytics
Zonder inzicht in je website statistieken kun je ook geen gerichte aanpassingen doen op je website of in je advertentiecampagnes
Over Google Analytics
Google Analytics is een gratis tool van Google waarmee je een hoop gegevens kan verzamelen over je websitebezoekers. Het doel van Google Analytics is om de beheerder van de website (webmaster) een duidelijk beeld te geven van onder andere bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves.
Aan de hand van deze informatie kan jij jouw campagnes of jouw website aanpassen aan het gedrag van de bezoeker. Google Analytics is nauw verbonden met Google Adwords. Google maakt het jou ook meteen makkelijk om jouw SEA campagnes te beheren.
Bij Ad-vantage kunnen wij u helpen met het implementeren, instellen en uitleggen van Google Analytics of de Google Tag Manager.
Waarom gebruik maken van Google Analytics?
Implementeren van Google Analytics
Google Analytics is een gratis tool van Google waarmee je een hoop gegevens kan verzamelen over je websitebezoekers. Deze tool zou op elke website moeten geïnstalleerd zijn. Te vaak kom ik nog ondernemers tegen die niet eens kunnen controleren hoeveel bezoekers hun website maandelijks heeft. Maar als je zelfs dat niet weet, hoe kan je dan van je website een krachtig werkinstrument maken waar je constant nieuwe prospecten mee bereikt?
Instellen van E-commerce
Google Tag Manager
Krijg inzicht in je online prestaties
Hoe komen bezoekers op je website? Welke pagina’s worden het best bezocht en welke pagina’s hebben de grootste invloed op leads of aankoop? Als ondernemer of marketeer wil je graag antwoorden hebben op al deze vragen. Met Web analytics programma’s, zoals Google Analytics, krijg je direct antwoord op al deze vragen. Met deze waardevolle informatie kun je aan de slag om je website en online marketing campagnes verder te optimaliseren.