Het rendement van uw online campagnes meten met Ad-Vantage!

Webanalytics

Google Analytics

Bij Ad-vantage vinden we het belangrijk dat de klant inzicht heeft op het rendement van zijn campagnes. Door het instellen van conversiemetingen en overige metingen heb je voldoende data om gerichte beslissingen te maken. Voor het instellen van metingen maken wij gebruik van de Google Tag manager en Google Analytics. Met de Google Tag manager kunt u bijna alle mogelijke metingen instellen en met Google Analytics kunt de resultaten hiervan bekijken. Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op.

Hoe werkt het?

Google Analytics
Google Analytics is het programma waarin alle statistieken omtrent uw website verzameld wordt. Heel erg handig, maar je moet wel weten welke data je precies nodig hebt om gerichte beslissingen te maken. Om de juiste data te verkrijgen stellen wij vaak additionele metingen zoals bijvoorbeeld conversiemetingen of e-commerce. Dit kun je via Google Analytics zelf doen via doelen (conversies) en gebeurtenissen (gewenste acties).
Google Tag Manager
Voor het instellen van conversiemetingen en gebeurtenissen gebruiken wij over het algemeen de Google Tag Manager. Zoals de naam het al zegt, kun je hiermee op relatief simpele wijze tags aan je website toevoegen waardoor jij dus de gewenste informatie krijgt. Zo kun je beslissen of bijvoorbeeld je nieuwsbrief of marketingacties het gewenste resultaat opleveren.
Rapportages & Dashboards
Naast het instellen van metingen en registeren van de data kunnen wij dit ook in gemakkelijke overzichten aanleveren. Sowieso ontvangen al onze klanten maandelijkse rapportages, maar daarnaast kunnen wij ook overzichtelijke dashboards in Google Analytics instellen. Zo heeft u ten alle tijd overzicht in de meest belangrijke statistieken
Landingspagina Optimalisatie
Om een marketing campagne tot een succes te maken is meer nodig dan enkel een goede campagne. Wanneer de landingspagina van lage kwaliteit ia kan dit grote gevolgen hebben voor de resultaten van uw campagnes. Het is daarom ook belangrijk dat een landingspagina aan een aantal punten voldoen.

Waarom Web Analytics?

  • Waar komen uw online bezoekers vandaan?
  • Inzicht in het rendement op je online marketing campagnes
  • Waar zitten er eventuele knelpunten op de website
  • Hoeveel contactaanvragen of verkopen u via online kanalen binnenkrijgt
  • Welke kanalen u het meeste rendement opleveren

Wij doen maar een ding, en dat doen wij goed, PPC internetmarketing

Bel direct 013-203 2188 voor een vrijblijvend advies


Neem nu contact op