Adverteren op Linkedin
Hoe werkt adverteren op Linkedin?
Bij Linkedin ads heb je verschillende mogelijkheden omtrent je advertentie. Zo heb je alleerst de “gewone” advertentie. Dit is een kleine text advertentie (titel en beschrijvingsregel) met een kleine afbeelding. Daarnaast heb je nog de sponsored updates, deze verschijnen in je tijdlijn van je doelgroep en bevatten meer ruimte voor een afbeelding en tekst. Deze kunnen ook geliked en gedeeld worden. Iets wat gewone advertenties bijvoorbeeld niet kunnen.
Waarom adverteren op Linkedin?
- Groot zakelijk potentieel
- Uitgebreide segmentatie mogelijkheden
- Uitermate geschikt voor branding
Welke Advertentiemogelijkheden biedt Linkedin?
Sponsored Updates
De eerste advertentiemogelijkheid op Linkedin is ‘Sponsored updates’. Via een gesponserde update kan een bedrijf berichten promoten via newsfeed. Deze gesponserde berichten komen dan terecht op de homepagina van LinkedIn en worden duidelijk weergegeven als ‘gesponsord’.
Display Ads
Het is ook mogelijk om op LinkedIn aan display advertising te doen. Dit is het maken van reclame met banner (en tekstlinks) op het internet.
Social Ads
Social ads kunnen onderverdeeld worden in drie verschillende varianten. Zo heb je de Follow company ad, de recommendation ad en de group ad. De Follow Company ad is een banner die oproept om een bepaald bedrijf te volgen. Aan deze banner wordt de profielfoto toegevoegd van de persoon die het te zien krijgt. De recommendation ad wordt gebruikt om product (of service) awareness te creëren binnen een korte tijd. In deze banner wordt er gevraagd een productaanbeveling achter te laten op de bedrijfspagina. De laatste variant is een group ad. Dit is een banner die actieve discussies weergeeft. Vervolgens wordt er gevraagd lid te worden.
Linkedin Polls
Dit is een soort enquête bestaande uit één vraag. Het grote voordeel hiervan is dat wanneer iemand de poll heeft beantwoord, deze ook wordt gedeeld met zijn/haar vrienden.
Content Ads
Dit zijn de rechthoekige banners waarin een bedrijf zijn eigen content kan plaatsen. Deze banners worden opgemaakt door LinkedIn, natuurlijk wel met input van het bedrijf zelf. Onder content ads vallen ook de SlideShare ads. Dit zijn banners waarin een slideshare presentatie kan worden toegevoegd.