Adverteren op Facebook met Ad-vantage Internet Marketing!

Adverteren op Facebook

 

Hoe werkt adverteren op Facebook?

Als advertentiemedium biedt Facebook gigantische mogelijkheden vanwege het enorme bereik. Facebook heeft inmiddels meer dan 1,5 miljard gebruikers, waarvan zon 9.6 miljoen in Nederland. Door dit grote bereik en de uitgebreide targeting mogelijkheden is het een zeer interessant medium om op te adverteren. Adverteren op Facebook is uitermate geschikt voor branding, productintroducties, promoten van acties of events.

Bij Facebook advertising heb je een aantal advertentie doelstellingen. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan klikken naar je website of conversies. Maar ook vind ik leuks, app installaties, promotie van producten. Je advertentie kan dan ook variëren van een simpele text advertentie tot een banners of video’s. Voor het opzetten en plaatsen van de advertenties maak je bij Facebook gebruik van de Power Editor.
 

Waarom adverteren op Facebook?

  • Groot potentieel bereik
  • Uitgebreide segmentatie mogelijkheden
  • Engagement met je doelgroep
  • Uitermate gschikt voor branding

Wat heeft Facebook nog meer te bieden?

Standaard Facebook Ads
De standaard Facebook advertenties worden vertoond, aan de rechterkant, op eigenlijk iedere Facebook-pagina. Dit type advertentie is te vergelijken met text advertenties van Google AdWords, met als belangrijk verschil dat er een afbeelding kan worden gebruikt.
Sponsored stories
Dit soort advertentie is gerelateerd aan de interactie die ‘fans’ hebben met een bepaalde Facebook-pagina en zorgt ervoor dat de betreffende actie meer aandacht krijgt op Facebook. Deze gesponsorde verhalen worden vertoond aan fans en aan vrienden van de fan die de interactie uitlokt.
Page/Post Ads
Een advertentie die betrekking heeft op een paginabericht. Deze functie geeft adverteerders de mogelijk om een recent paginabericht in te zetten als advertentie. De advertenties kunnen aan iedereen gericht worden. Deze worden getoont aan de rechter kant van de Facebook-pagina’s en in het (mobiele) nieuwsoverzicht.
Sponsored search results
Via de optie Sponsored Results is het mogelijk om binnen de zoekfunctie van Facebook beter te adverteren. Hierbij kan er geboden worden op bepaalde pagina´s of profielen en wanneer Facebook-gebruikers naar deze pagina’s of profielen zoeken, wordt de Facebook-pagina, evenement of zelfs applicatie van de adverteerder ook getoont in de zoekresultaten.
Mobile Ads Only
Mobile Only Ads biedt adverteerders op Facebook de mogelijkheid om advertenties uitsluitend weer te geven in het nieuwsoverzicht van mobiele apparaten. De type advertenties die hiervoor in aanmerking komen zijn een gesponsord verslag, Mobile App Install Ad of Page Post Ad zijn.

Wij doen maar een ding, en dat doen wij goed, PPC internetmarketing

Bel direct 013-203 2188 voor een vrijblijvend advies


Neem nu contact op