Adverteren op Youtube met Ad-vantage Internet Marketing!

Adverteren op Youtube

 

Hoe werkt adverteren op Youtube?

Met adverteren op Youtube heb je toegang tot een gigantisch publiek. Youtube wordt niet voor niets de 2e grootste zoekmachine van de wereld genoemd. De mogelijkheden met betrekking tot adverteren op Youtube zijn de afgelopen jaren enorm uitgebreid. Zo kun je op Youtube adverteren met banners of videoadvertenties. Youtube leent zich uistekend voor het introduceren van producten, het opbouwen van naamsbekendheid, of het promoten van events, films of muziek.

Hoe werkt adverteren op Youtube dan precies? Het adverteren op Youtube wordt geregeld via Google Adwords, hier kun je bepalen waar, wanneer en aan wie je advertentie vertoont wordt. Je kan targeten op basis van demografische gegevens zoals bijvoorbeeld geslacht of leeftijd maar ook op basis van interesses.
 

Waarom adverteren op Youtube?

  • Gericht Adverteren
  • Uitermate geschikt voor branding
  • 2e grootste zoekmachine ter wereld
  • Groot bereik

Welke opties biedt Youtube?

Trueview InStream Videoadvertenties
TrueView InStream-advertenties worden weergegeven op YouTube of op een verzameling sites in het Google Display Netwerk (GDN). Kijkers kunnen de videoadvertentie na vijf seconden overslaan. Als ze de videoadvertentie niet overslaan, wordt de teller voor YouTube-videoweergaven opgehoogd wanneer de kijker 30 seconden van de videoadvertentie bekijkt (of de gehele video als deze minder dan 30 seconden duurt), afhankelijk van wat als eerste gebeurt
Trueview Video Discovery videodvertenties
TrueView-advertenties met video discovery kunnen worden weergegeven op YouTube en in het Google Display Netwerk. Op YouTube kunnen ze worden weergegeven op de pagina's met zoekresultaten en weergavepagina's. Het advertentieblok bestaat uit een thumbnail en maximaal drie regels tekst. Als een gebruiker op de advertentie klikt, wordt de YouTube-weergave- of -kanaalpagina geopend, waar de video kan worden bekeken. De video wordt dus niet in het advertentieblok zelf afgespeeld.
In-Video Overlay
Video-overlay-advertenties van YouTube zijn beeldadvertenties (480 x 70) die als overlay worden weergegeven in het onderste gedeelte van de YouTube-videospeler. De overlay-advertentie wordt weergegeven wanneer de gebruiker de video start. U kunt hierbij eventueel een begeleidende display-advertentie van 300 x 250 als ondersteuning opnemen. Houd er rekening mee dat InVideo-overlays alleen beschikbaar zijn voor gereserveerde gesponsorde campagnes. Tijdens de veiling kunt u instellen dat beeldadvertenties worden weergegeven als overlay op YouTube-weergavepagina's. Beeldadvertenties die worden gemaakt in AdWords-campagnes in het Display Netwerk, kunnen worden weergegeven als overlays in YouTube-video's.
Standaard Display videoadvertenties
Display advertising is het laten verschijnen van online reclamebanners. Met daarop bijvoorbeeld een banner gericht op branding, of een advertentie met een product uit je webshop dat al eerder is bekeken door een potentiële klant. Maar ook dynamische en interactieve content is mogelijk, zoals een video, tv-commercial of game.
Masthead
De Desktop Video Masthead is een videoadvertentie-indeling van 850 x 250 pixels die helemaal is afgestemd op de gebruikerservaring op de startpagina van YouTube. Het enige wat u hiervoor nodig heeft, is een URL voor een YouTube-video. U koopt Mastheads op basis van kosten per dag en deze verschijnen op de startpagina van YouTube voor een hele dag (meestal van 0:00 tot 23:59 uur, maar dit varieert per land).

Wij doen maar een ding, en dat doen wij goed, PPC internetmarketing

Bel direct 013-203 2188 voor een vrijblijvend advies


Neem nu contact op